Naujienos

Integruoto ugdymo „Bestuburių tyrinėjimas. Pažintis su slieku“ diena 3 klasėje

Written on .

TitulinisRugsėjo 23 d. trečioje klasėje vyko integruoto pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos, matematikos ir dailės ugdymo diena „Bestuburių tyrinėjimas. Pažintis su slieku“. Veikla buvo vykdoma gamtoje, vėliau skaičiavimai atlikti klasėje. Mokiniai artimiausioje aplinkoje ieškojo vietos, kur gyvena sliekai, rinko juos ir sudėjo į gamtos tyrimų indą. Grįžę į klasę pasidalijo po 1 slieką ir apžiūrėjo pro lupą. Vaikai rado, kur yra galvinė, liemeninė, uodeginė dalys, sustorėjimas – balnelis, ir įsitikino, kad sliekų kūnas sudarytas iš segmentų – narelių. Stebėjimo rezultatus surašė į veiklos lapą.
Kilo didžiulis šurmulys, kai slieką reikėjo paliesti ranka ir pajusti, kad jis drėgnas (kvėpuoja visu kūno paviršiumi). Be to, slieko kūną dengia maži šereliai. Tuo įsitikinta atlikus stebėjimą: sliekas buvo dedamas ant popieriaus lapo ir palengva traukiamas. Tada pasigirdo silpnas garsas, kurį skleidė popierių liečiantys šereliai. Be abejo, stebėtas ir sliekų judėjimas. Sliekas ilgėja arba storėja dėl raumenų, esančių kiekviename kūno segmente, susitraukimų. Slieko ilgis buvo išmatuotas liniuote, duomenys diagramos forma užrašyti veiklos lape.
Su didžiausiu susidomėjimu trečiokai rengė sliekyną. Taip visą mėnesį bus stebimas sliekų gyvenimas, mokiniai įsitikins, kad jie sumaišo dirvožemio sluoksnius, supras, kad sliekai purena dirvą – į dirvožemį geriau patenka vanduo ir oras, todėl augalams augti susidaro geresnės sąlygos.

Augalų lapams dingus vaikai įsitikins, kad sliekai yra skaidytojai (organinių medžiagų perdirbėjai). Todėl žmonės juos augina komposto dėžėse. Viso tyrimo metu bus aptariami stebėjimo rezultatai. Per lietuvių kalbos pamoką trečiokai, remdamiesi žiniomis apie slieko gyvenimą, taisyklingai vartojo būtojo kartinio laiko veiksmažodžius: rausė, šliaužė, pureno, skaidė ir pan.
Vaikai žino, kad tyrimui naudoti gyvūnai bus saugiai paleisti ten, kur buvo surinkti.
Taigi, mokiniai susipažino su žieduotųjų kirmėlių atstovais. Pažino jų kūno sandarą, suprato kai kuriuos jų elgsenos ypatumus, nes savo stebėjimus grindė matavimais ir skaičiavimais. Išsiaiškino sliekų svarbą žemės ūkiui, dirvodarai. Integruotą mokymą užbaigė mokinių piešinių parodėlė „Mano sliekas“.
Sigita Lileikienė, pradinių klasių mokytoja

Spausdinti