gimnazija

Naujienos

Kūrybiškumo link tvisto žingsneliu

20221028 135837   2022 m. spalio 23-30 d. kartu su gimnazijos direktoriaus pavaduotoja, lietuvių kalbos mokytoja A. Racevičiene dalyvavome „Erasmus+“ 1 projekto kursuose „Teach with a Twist! Motivate your Students with Creative Teaching  Strategies“ Barselonoje.  Mokymo kursai, skirti mokytojams, organizuoti Europass Teacher Academy, apėmė teorinę ir praktinę dalis. Lektorė Marina Moreno ne kartą akcentavo, kad kūrybiškumui ugdyti svarbūs tokie faktoriai: sąžiningumas sau ir kitiems, laisvė, saugumas. Kuo daugiau kritikuojama, tuo mažiau lieka vietos kūrybiškumui. Kūrybiškumo mokėmės per meną. Dirbome poromis, taikėme įvairius metodus, vienas iš jų „The blind painter“, kada vienas iš dalyvių piešia užrištomis akimis. Pasikliaujama tik pasakotoju - partneriu, kuris matomą vaizdą turi perteikti žodžiais. Šį metodą galima pritaikyti ne tik pamokų metu, ypač mokant užsienio kalbų, bet ir klasės valandėlių metu, skatinant bendradarbiavimą ir pasitikėjimą šalia esančiu. Kūrybiškumas, anot lektorės, visada reikalauja iššūkio, kurį siektume įgyvendinti, interpretuotume, matytume galimybes, kaip to sieksime; eksperimentuotume turėdami idėją ir įvertintume savo bandymus. Mokymai vyko ir atvirose erdvėse: Barselonos universitete, viename seniausių Barselonos rajonų Barrio de Gracia bei  Katalonijos nacionaliniame meno muziejuje. Būtent, muziejuje reikėjo pasiruošti kitai kūrybinei užduočiai – „The Storytelling“ – fotografuoti labiausiai patikusius, įspūdingiausius eksponatus. Panaudodami individualias fotografijas mokymų dalyviai sukūrė įspūdingas istorijas apie kūrybiškumą, motyvaciją. Šis metodas gali būti puikiai taikomas ir pamokų metu siekiant  paįvairinti monotoniškas užduotis. Šiuos mokymus užbaigėme dar vienu kūrybiškumo mokymo metodu „ The painting and the writing“ – grupės dalyviai turėjo kurti ir istoriją (kiekvienas po sakinį papildyti), ir piešti piešinį (papildyti bendrą piešinį norimomis detalėmis). Mokymo kursai suteikė galimybę pasisemti kūrybiškumo idėjų ne tik mokinių motyvacijos skatinimui, bet ir asmeninės – mokytojo – motyvacijos „uždegimui“. Motyvuotas mokytojas = motyvuotas mokinys (ir atvirkščiai).

   Šis straipsnis atspindi tik autorės nuomonę, todėl Europos Komisija negali būti atsakinga už jame pateiktą informaciją.

 

Rita Kėblienė, lietuvių kalbos mokytoja

 

Spausdinti

Leidiniai

  • Žirnelis
  • Saulėtekis
  • Draugystė
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.